15.8 C
Zagreb
25 rujna, 22

spot_img

Organizirajte svoju kuhinju

Da biste si olakšali proces prelaska na vegansku prehranu u kuhinji trebate biti iskreni prema sebi nekoliko pitanja:

  • Koliko već znate o prehrani?
  • Kako vam trenutno izgledaju frižider i kuhinjske police?
  • Koja se sada hranite ?
  • Koju hranu volite?
  • Koju hranu ne volite?
  • Imate li malo i puno vremena na raspolaganju za kuhanje?
  • Uživate li u kuhanju? Što znate kuhati?
  • Osjećate li ikada želju za određenom hranom? Za čim i kada?

Odgovori na ova pitanja diktirat će vaš lifestyle i hranu koju konzumirate.
Međutim, ako niste iskreni sa sobom, precjenit ćete vašu organizaciju u kuhinji i potencijalno osjetiti stres i neki od idućih simptoma:

Glad – možete otkriti da se osjećate gladno zbog loše planiranih obroka, što bi vas moglo dovesti u iskušenje da jedete drugu hranu, često nutritivno siromašnu i kalorijski bogatu.

Žudnju – možete otkriti želju za hamburgerima, na primjer, a ako veganske zamjene nisu uključene u jelovnik, to bi vas moglo dovesti u iskušenje da prekinete novootkriveno veganstvo. Neki ljudi nemaju žudnju za hamburgerima, ali ako ste vi jedan od onih kome nedostaju – poslužite se zamjenskim mesom ili napravite domaći burger od graha, slanutka, zobenih i slično.

Troškovi – možete otkriti da vam se račun za namirnice povećao zbog uključivanja određenih egzotičnih sastojaka, to se može dogoditi ako kupujete neplanski i prvih nekoliko mjeseci ne istražite opcije povoljnih biljnih namirnica.

Uredite svoje okruženja na način da vas podržava

Da bi proces prošao što ugodnije moguće bitno je da si napravite ugodno okruženje u kuhinji koje je organizirano na način da podržava vaš uspjeh.
Primjerice, ukoliko ste ljubitelj smoothie napitaka nemojte si dozvolitit da u mjestu boravka namate svježeg i smrznutog voća.
Drugim riječima, sastavite svoju “must have” listu – popis namirnica koje uvijek želite imate u kuhinji jer se na njih oslanjate. ”

Evo primjera kako izgleda naša osobna “Must have” lista u kući:

  • Banane – idealne za smoothije i kao dodatak u zdjelu zobenih pahuljica
  • Jabuke – idealan međuobrok, ponekad i 2-3 jabuke pojedemo na taj način
  • Naranče ili mandarine ili klementine – međuobrok ili “nešto slatko” poslije slanog obroka
  • Zelenu salatu – velika zdjela salate kao podloga obroka zasutog grahom, suncokretovima sjemenkama i soja sosom. Ovo jelo je obrok sam za sebe i veoma je jestiv i ukusan, sol uz soju sos nije ni potrebna, kao ni ulje.
  • Zobene pahuljice – jedan od dva moja standardna doručka
  • Grožđice – idealne za začiniti zdjelu zobenih pahuljica
  • Suhe datulje – idealne za začiniti zdjelu zobenih pahuljica, ali i kao prirodni zaslađivači
  • Leća ili grah – nismo fanovi slanutka, pa u našem stanu preferiramo druge mahunarke
  • Tofu – nismo fanovi tempeha pa koristimo tofu na pregršt raznih načina: kajgana, wok, namazi, salate….
  • Sojini odresci – zapečemo ih kao zamjenu za meso, ako se naprave na pravi način podsjećaju na neveganske verzije pečenja stoga ovo jelo zovemo “sojetina”.
  • Krumpir – zlatna namirnica za podebljati skuhano zelenilo ili zapeči sa povrćem kad poželimo malo masniju varijantu.
  • Kukuruz – odlično se slaže sa kajganom od tofua, ali i salatom
  • Integralno pirovo brašno – od njega radim sendviče pa mažem kikiriki maslac i pekmez od šljiva, to je drugi od moja dva standardna doručka
  • Chia sjemenke – idealne za smoothie, pudinge i zdjelu zobenih pahuljica
  • Lanene sjemenke – idealne za smoothie, pudinge i zdjelu zobenih pahuljica
  • Sojino mlijeko – dobro dođe za kavicu
  • Soja sos – light verzija koju koristimo za sva jela i salate
  • Sol, papar, kurkuma – naši omiljeni začini

Rijetko kada ostanemo u kući bez ovih namirnica na duže vrijeme. S njima pokrivamo potrebe za slatkim ali i slanim obrocima kroz brojne varijante jela.
Ostale namirnice poput raznog voća, žitarica poput kvinoje, amarantha, bulgura, prosa, ječma i sličnih držimo u rotaciji ali nam nisu must have odabir. Na taj način i dalje održavamo balansiranu prehranu i brinemo se da su svi nutrijenti potkrijepljeni.

Na ovaj način uvijek na dohvat ruke imamo višestruke opcije veganske hrane za utažiti naše nepce. Kako izgleda vaša “must have” lista i idealna kuhinja?
Blender? Procesor? Ostali kućanski uređaji?

 

V2G Kurs – Vodič kroz Veganstvo, sljedeće:
LVL 5 Veganstvo na budžetu

Ukoliko želite podržati rad Vegan2go.hr stranice možete to učiniti ovdje. Hvala

Pretplatitite se na newsletter i primite tjedni pregled događanja u vaš email sandučić

Vegan2go_Hr
Vegan2go_Hrhttps://vegan2go.hr
Vegan2go.hr - Veganski Digital Portal

Povezani članci

Stay Connected

665FansLike
255FollowersFollow
14SubscribersSubscribe

MEME TJEDNA

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Podržite rad Vegan2Go stranice

Najčitanije