IKEA je najavila planove za “uklanjanje ili zamjenu” mliječnih proizvoda u svojim trgovinama kako bi smanjila svoj ugljični otisak.
Švedski trgovački lanac, koji ima trgovine u oko 59 zemalja, nedavno je objavio svoje Izvješće o održivosti za 2022. godinu.
Cilj izvješća bilo je sagledati načine na koje to može postati klimatski pozitivno poslovanje do 2030. Razmotrilo je pet ključnih područja: energiju, zrak, vodu, hranu i otpad.
Sekcija hrane raspravljala je o utjecaju životinjskih proizvoda na okoliš. Izjavio je da je njegovo uvođenje planetarno prihvatljivih opcija biljnih namirnica – poput veganskih mesnih okruglica i hrenovki – bilo uspješno kod kupaca.
“Klimatski otisak biljne hrane često je manji u usporedbi s opcijama životinjskog podrijetla”, navodi se u izvješću. “Biljna prehrana visoke nutritivne vrijednosti također može biti zdraviji izbor.”
Ikea se udaljava od hrane životinjskog podrijetla
IKEA želi istražiti više načina na koje može smanjiti svoj ugljični otisak hrane. Nakon uspješnog lansiranja svog veganskog mekog sladoleda u nekim zemljama, planira još više smanjiti količinu mliječnih proizvoda u svojim trgovinama.
“Nastavljamo istraživati gdje i kako možemo ukloniti ili zamijeniti mliječne proizvode iz našeg asortimana (bez kompromisa u pogledu okusa) kako bismo dodatno smanjili utjecaj sastojaka naše hrane na klimu”, stoji u izvješću.
IKEA je također iznijela planove da do 2025. sva glavna jela u restoranima budu 50 posto biljnog porijekla- piše PlantBasedNews.
Svoj prvi korak prema prihvaćanju biljne prehrane napravio je 2015. lansiranjem svojih vegetarijanskih mesnih okruglica. Uz biljnu verziju svoje legendarne mesne verzije, proizvod je postao iznimno popularan među veganima diljem svijeta. Udio prodaje vege kuglica porastao je sa 14 – 17 posto u IKEA Bistrou od 2021. do 2022. godine.
Ostale IKEA-ine ponude na bazi biljaka također su postigle veliki uspjeh. Njegova prodaja veganskih hotdogova, na primjer, udvostručila se od 2019. do 2022. godine.