10.5 C
Zagreb
27 studenoga, 22

spot_img

B12 i kompleks vitamina B

Vitamin B kompleks

Vitamin B kompleks zapravo se sastoji od osam različitih vitamina, od kojih svaki igra važnu ulogu u pretvaranju hrane u energiju. Ako proizvod sadrži kompleks vitamina B, to znači da sadrži sljedećih osam vitamina.

Vitamin B-1 – Tiamin: Ovaj vitamin je važan za zdrav rast organa, uključujući srce i mozak.
Vitamin B-2 – Riboflavin: Ovaj vitamin je potreban za razgradnju lijekova i masti.
Vitamin B-3 – Niacin: Ovaj vitamin je potreban tijelu za održavanje zdravih živaca, kože i probave.
Vitamin B-5 – Pantotenska kiselina: Ovaj vitamin je potreban za optimalno zdravlje živčanog sustava.
Vitamin B-7 – Biotin: Ovaj vitamin je potreban za zdrave nokte, kosu i živce.
Vitamin B-9 – folna kiselina: ovaj vitamin je potreban za sintezu DNK i drugog genetskog materijala. Također smanjuje rizik od urođenih mana u razvoju fetusa ako se konzumira tijekom trudnoće.
Vitamin B-12 – Kobalamin: Ovaj vitamin je potreban za adekvatno funkcioniranje krvnih stanica i živaca. Također pomaže u prevenciji perniciozne anemije.

Uloga B kompleks vitamina:
– prevencija migrena
– ublažavanje nervoze i depresije
– zacijeljivanje kože
– ublažavanje PMS-a
– prevencija perniciozne anemije

Vitamin B12

Vitamin B-12 igra bitnu ulogu u zdravlju osobe. Nedostatak vitamina B-12 u prehrani osobe može negativno utjecati na njihovo fizičko i mentalno zdravlje.

Zdravstvene prednosti B12 vitamina uključuju:

✅ stvaranje i dioba crvenih krvnih stanica
✅ štiti živčani sustav
✅ sintetizira DNK
✅ pomaže opskrbljivanju tijela energijom

Namirnice koje se često promiču kao bogate vitaminom B12 uključuju neoprane organske proizvode, gljive uzgojene na tlu bogatom B12, nori, spirulinu, klorelu i prehrambeni kvasac.

Neki vjeruju da vegani koji jedu dovoljno prave biljne hrane ne moraju brinuti o nedostatku vitamina B12. Međutim, ovo uvjerenje nema znanstvene osnove. Nekoliko studija pokazuje da, iako svatko može imati nisku razinu vitamina B12, vegetarijanci i vegani imaju veći rizik od nedostatka. Čini se da je to osobito istinito za vegane koji ne uzimaju nikakve suplemente (1,2,3)

Vitamin B12 važan je za mnoge tjelesne procese, uključujući metabolizam proteina i stvaranje crvenih krvnih stanica koje prenose kisik. Također igra ključnu ulogu u zdravlju vašeg živčanog sustava (4).
Premalo vitamina B12 može dovesti do anemije i oštećenja živčanog sustava, kao i do neplodnosti i bolesti kostiju i srca.(4,5,6)

Unos vitamina B12

Preporučeni dnevni unos je 2,4 mcg dnevno za odrasle, 2,6 mcg dnevno tijekom trudnoće i 2,8 mcg dnevno tijekom dojenja.

Jedini znanstveno dokazan način da vegani dosegnu ove razine je konzumiranje hrane obogaćene B12 ili uzimanje dodataka vitamina B12. Hrana obogaćena B12 obično uključuje biljna mlijeka, proizvode od soje, žitarice za doručak i prehrambeni kvasac.

B12 obogaćena hrana je obično obogaćena do razine gdje jedna porcija može pružiti  dobru dozu preporučenih dnevnih količina unosa. Nadalje, ova vrsta B12 lakše se apsorbira kroz crijevnu sluznicu od B12 koji se nalazi u životinjskim proizvodima. To znači da brže prelazi u krv i manje utječe na probavni sustav. Iz tog razloga, ova vrsta B12 može biti korisna za one s probavnim problemima kao što je Crohnova bolest.

Čini se da neka biljna hrana prirodno sadrži oblik vitamina B12, ali još uvijek postoji rasprava o tome je li ovaj oblik aktivan kod ljudi (7,8,9,10)

Organski biljni proizvodi: B12 koji se nalazi u tlu zbog gljivica i bakterija koje se nalaze u prirodi koje se nalaze u zemlji. Ako kupujete organske proizvode, ipak je preporučljivo oprati proizvode. Međutim, tragovi tla mogu osigurati nešto prirodnog B12.
Međutim, nijedan znanstveni dokaz ne podržava oslanjanje na neoprane organske proizvode kao pouzdan izvor vitamina B12.

Prehrambeni kvasac sadrži samo vitamin B12 kada je obogaćen. Međutim, vitamin B12 je osjetljiv na svjetlost i može se razgraditi ako se kupi ili pohrani u prozirnim plastičnim vrećicama

Važno je imati na umu da se vitamin B12 najbolje apsorbira u malim dozama. Dakle, što rjeđe unosite vitamin B12, to ga više trebate uzimati.

Zato bi se vegani koji ne mogu postići preporučeni dnevni unos koristeći obogaćenu hranu trebali odlučiti za dnevni dodatak koji daje 25-100 mcg cijanokobalamina ili tjednu dozu od 2000 mcg.

Oni koji su oprezni u uzimanju suplemenata mogli bi smatrati da je poželjno provjeravati razinu vitamina B12 u krvi prije nego što ih uzmu i to se može napraviti.

Konačno, vaša sposobnost apsorpcije vitamina B12 smanjuje se s godinama. Stoga Institut za medicinu preporučuje da svi stariji od 51 godine – vegani ili ne – razmotre obogaćenu hranu ili dodatak vitaminu B12 (11).

Zaključak

U više od 60 godina veganskog eksperimentiranja samo su se hrana obogaćena B12 i dodaci B12 dokazali kao pouzdani izvori B12, koji mogu podržati optimalno zdravlje. Vrlo je važno da svi vegani osiguraju adekvatan unos B12, iz obogaćene hrane ili dodataka prehrani. To će biti od koristi za naše zdravlje i pomoći će privući druge na veganstvo našim primjerom.

Bez održavanja odgovarajuće razine vitamina B-12, osoba može pretrpjeti ozbiljne nuspojave, uključujući oštećenje živaca i depresiju.

Nema potrebe igrati se i riskirati zdravlje.

 

V2G Kurs – Vodič kroz Veganstvo, sljedeće:
LVL 3: Veganstvo u trudnoći


Izvori:
1) https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23356638/
2) https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20648045/
3) https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24667752/
4) https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17052662/
5)https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17959839/
6)https://www.bmj.com/content/349/bmj.g5226
7)https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4042564/
8)https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/474472/
9)https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12656203/
10)https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/7562085/
11)https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK114310/

Ukoliko želite podržati rad Vegan2go.hr stranice možete to učiniti ovdje. Hvala

Pretplatitite se na newsletter i primite tjedni pregled događanja u vaš email sandučić

Previous articleVeganstvo u trudnoći
Next articleŽeljezo i kalcij
Vegan2go_Hr
Vegan2go_Hrhttps://vegan2go.hr
Vegan2go.hr - Veganski Digital Portal

Povezani članci

Stay Connected

686FansLike
301FollowersFollow
16SubscribersSubscribe

MEME TJEDNA

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Podržite rad Vegan2Go stranice

Najčitanije